ceturtdiena, 2011. gada 22. decembris

"My Enhanced Little Rhubarb" - "In Memory of Rupert Cloud" (pilns albums, audio)

Vidusskolā, kad literatūras stundā vajadzēja radīt kādu fantāzijas domrakstu, klasesbiedri allaž iedziļinājās dziļās tēmās - rakstīja par attiecībām, par mīlestību, kāda klasesbiedrene bija uzrakstījusi eseju par to, ko jūt salauzta sirds. Tas bija stulbi! Vismaz man tā toreiz likās. Jo pats es allaž rakstīju, piešķirot cilvēciskus vaibstus - raksturu, domāšanu - meža dzīvniekiem. Man cieņā bija zaķi un eži, un droši vien ar šādiem sacerējumiem es būtu varējis tālu tikt... kādā bērnudārza vecuma auditorijas konkurencē. Kad to sapratu, mana bērnība beidzās, un es saskumu.

Bet nu pavisam nejauši esmu atradis dvēseles radiniekus, kas mani atkal aiznes atpakaļ zaķu un ežu laikos - tas ir zviedru trio "My Enhanced Little Rhubarb", kurā muzicē brālis un māsa Lindstrēmi un māsas draudziņš Hugo Milvūds. Viņu debijas plate "In Memory of Rupert Cloud" ir īpaša, jo tas ir stāsts par mākonīti vārdā Ruperts un ābeli Zelmu, stāsts par viņu abu kopīgo dzīvi. Kādu dienu Ruperts debesīs sajutās ļoti vientuļš (todien spīdēja saule), un viņam palika tik skumji, ka uznāca raudiens. Saprotams, kad mākonītis raud vai čurā, uz zemes esošajiem tas nozīmē lietu. Un tā šīs Ruperta asaras lietus veidolā nolija pār Zelmu. Un Zelmai radās spēki pacelt pret debesīm savus no sausuma novārgušos zarus. Viņa pacēla tos tik augstu debesīs, ka tie satapās ar mākoni. Ruperta un Zelmas stāsts bija sācies...

Šis ir vadmotīvs trio debijas platei. Viņi rada brīnišķīgu mūziku un nesaķēpā to ar bezjēdzīgi nodrāztiem mīlas stāstiem kā mana klasesbiedrene. Tiesa, šajos "My Enhanced Little Rhubarb" stāstos nav zaķu un ežu, bet bez Zelmas un Ruperta ir vēl arī citi personāži, piemēram, ābols Džons, kas, saprotams, ir Zelmas dēls un viņam ir veltīta albuma dziesma "John, Stay Around My Roots". Man nav ne jausmas, vai rakstīt dziesmas par šādām lietām cilvēki pārstāj, kad viņiem beidzās bērnība (vai zāle nākamajam kāsim). Ja tā notiek, gribētos zviedru jauniešiem novēlēt pēc iespējas ilgāk palikt tādiem, kādi viņi ir - tīri, naivi un radoši! Bet visiem pārējiem - ja ir nomocījusi pieaugušo dzīve, plate "In Memory of Rupert Cloud" lai dod to grūdienu, kas reizēm trūkst, lai paceltos vismaz pāris centimetrus no zemes.



Papildus resursi:
http://www.myspace.com/myenhancedlittlerhubarb
http://www.facebook.com/pages/My-Enhanced-Little-Rhubarb

Foto raksta ievadā no "My Enhanced Little Rhubarb" profila portālā "Facebook".

2011, www.vilniskronbergs.blogspot.com




Nav komentāru: