otrdiena, 2013. gada 15. janvāris

Kate Bush - "50 Words for Snow" (2011)

Kad man bija kādi 6 gadi, opaps mani aizveda uz cirku. Bija iegriezies Rietumvācijas cirks, un rādīja trikus, burvestības un daudz ko citu. Man vislabāk patika poniju dresētāja. Atceros, toreiz iedomājos, ka es varētu ar viņu apprecēties. Bet ne jau tāpēc, ka man viņa tik ļoti patika, bet gan tamdēļ, ka man patika tie poniji. Opapam vislielāko sajūsmu izraisīja dresētas cūkas. "Saproti, dēliņ," viņš man pēc tam teica, "no tām cūkām pēc pāris gadiem izceps karbonādes, tāpēc jo īpaši jāapbrīno, ka tagad tās brauc ar velosipēdu un lēkā pēc dresētāja komandas! Un klauni! Tie toreiz likās baigi smieklīgi. Un arī šajā sakarā vectēvam bija ko teikt: "Redzi, klauni patiesībā meistarības ziņā ir virs visiem pārējiem trupā, jo viņiem viss - žonglēt, taisīt baisus trikus un visu pārējo - jāprot tik labi, lai to varētu parādīt kā smieklīgu joku!"

Šī saruna atausa atmiņā tagad, pēc daudziem, daudziem gadiem. Klausoties angļu veterānes Keitas Bušas jaunāko albumu "50 Words for Snow". Pirmkārt, tas pat ļoti atbilst savam nosaukumam - noskaņa, ko Buša rada savās tikai septiņās plates dziesmās, ir akurāt tāda, kādu šobrīd redzam pa logu - balta, salta un apcerīga. Viņas veikums ir liekams vienā "ziemas dziesmu" plauktiņā ar Torijas Emosas 2009.gada plati "Midwinter Graces" - starp citu, iesaku šo albumu trakajā Ziemassvētku laikā, kad no "traditional jungle bell" jau vēmiens nāk. Kur klauni? Keita Buša. Viņa dažās dziesmās apzināti dzied tik šķībi, ka liekas - va vellos, vai tikai Bjorkai kaut kas jauns nav iznācis?! Bet nē - tā ir tikai tāda klauna ākstība, kas iederas dziesmu koncepcijā, bet kuru tā realizēt spēj tikai pilnīgs sava aroda lietpratējs.

Slāņi, ko satur Bušas "50 vārdu sniega dziesmas", nav vienkārši aprakstāmi. Tie ir jāizjūt. Tam ļoti palīdz pieaicinātie viesi - īpaši mans Eltons. Eltons Džons! Viņa "piedziedātā" dziesma "Snowed In at Wheeler Street", protams, ir šajā albumā mīļākā, taču ir jāatzīst, ka plate tomēr ir klausāma kā viens vesels, un galvenais noteikums - daudz, daudz reižu pēc kārtas! Pienākot brīdim, kad visi pasaules noslēpumi jums ir skaidri un jautājumi atbildami,  gan slēdziet plati ārā! Jo nākamais līmenis jau būs neapturama kāre kļūt par klaunu...




Papildus resursi:

2013, www.musicstories.lv

Nav komentāru: