ceturtdiena, 2013. gada 31. janvāris

Amy Ray - "Lung of Love" (2012)

"Man tas izdosies, ja sākšu, bet ja nesākšu, tas nekad nenotiks," tā par sava jaunākā solo albuma "Lung of Love" tapšanu amerikāņu raidiostacijai "KRUU-FM" atzina slavenā dueta "Indigo Girls" dalībniece Emija Reja. "Indigo Girls", kas savus spožākos slavas mirkļus piedzīvoja deviņdesmito gadu sākumā ar tādām dziesmām kā "Hammer and Nail" un "Galileo", nu ir "ieplaisājis". Šo vārdu intervijā sacījusi pati Reja, kas atzīstas, ka šobrīd izbauda savrupību no dueta biedrenes Emīlijas Seiliersas. "Šoreiz es pieprasīju [šo] pauzi [no "Indigo Girls"], jo es gribu realizēt savu projektu, un es jūtu, ka tas mani padara labāku arī [duetam] "Indigo Girls"."

Rejas jaunais albums "Lung of Love" ir tapis aptuveni pusotra gada laikā, daudzām dziesmām rodoties koncerttūres pārbraucienu laikā autobusā vai viesnīcas istabiņā, vai pirms uzstāšanās ģērbtuvē. "Es nestrādāju vairāk kā divas stundas vienā reizē. Es pastrādāju pāris stundas un tad ņemu pārtraukumu," savu darba ritmu atklāj Reja. Viņai līdzi allaž ir dators, diktofons un klade dziesmu vārdiem. Tajos tad arī viss tiek saglabāts. "Ik pa laikam es pie tiem atgriežos, klausos cauri visu, ko esmu sastrādājusi un mēģinu tajā visā atrast, kur ir dziesmas." 

Plate "Lung of Love" ir par Rejai pašai apkārt notiekošo. Draugu kāzu svinīgās ceremonijas laikā viņai radās pārdomas, kas notiktu, ja kāds no klātesošajiem pēc mācītāja uzrunas: "Ja kādam ir kas iebilstams pret šo savienību, lai runā tagad vai klusē mūžīgi!" patiešām arī iebilstu... Šādā fonā radusies albuma dziesma "When You're Gone, You're Gone". Savukārt skaņdarbs "Glow" radies savdabīgas ironijas iedvesmots. "Es kaislīgi ķeru dzīvi, tajā pašā laikā vienmēr esmu nomākta - šīs sajūtas manī notiek vienlaicīgi!"

"Man patiešām, patiešām patīk mana solodarbība," Reja atbild uz vaicājumu, vai solomākslinieces statusā viņa jūtas labi. "Tā [solokarjera] nav tik veiksmīga [kā "Indigo Girls"], bet tas man patīk tik ļoti, ka es to darīšu neatkarīgi ne no kā." Un varbūt labi, ka tā, jo "Lung of Love" patiešām ir reālu lietu, reālu pārdzīvojumu apkopojums mūzikā. Katrā dziesmā ir n-tās norādes uz dzīvi mums tepat apkārt un sevī pašā. "Tu vienmēr vari meklēt iemeslus būt niknam uz kādu, ja tu ielūkojies viņā ļoti dziļi, tieši tāpēc - mēģināsim skatīties augstāk!"




Papildus resursi:

Foto raksta ievadā no Emijas Rejas profila portālā "Facebook".

2013, www.musicstories.lv

Nav komentāru: