svētdiena, 2015. gada 1. novembris

Uzvarētāja Adele

Apstiprinās baumas par to, kāpēc gan Džastins Bībers, gan "One Direction" savus jaunos albumus, attiecīgi, "Purpose" un "Made in the A.M.", izdod vienā dienā - 13.novembrī. Proti, "One Direction" iesākumā bija plāns savu albumu izdot 20.novembrī, taču kuluāros klīda baumas, ka šajā datumā savu jauno plati varētu izdot britu dziedātāja Adele (27). Un tas nozīmē vienu - vismaz mēnesi pēc tam visi skati būs pievērsti tikai viņai, un visi topi būs pakārtoti tikai viņai. Un tieši tā ir noticis - pēc četru gadu pārtraukuma Adele atgriežas ar jaunu albumu "25". Atgriežas 20.novembrī.

PĀRSPĒS REKORDUS

Adeles vārds ir no tiem, kurš mūzikas industrijā spēj radīt zemestrīcei līdzīgu efektu. Pēc jaunā albuma pirmā singla "Hello" publiskošanas "Youtube" vietnē 22.oktobrī tā 100 miljonus skatījumu savāca piecās dienās. Tas ir otrs absolūti labākais rādītājs (rekords - 100 miljoni četrās dienās - pieder izpildītāja "Psy" videoklipam "Gentleman"). Turklāt jau šobrīd ir zināms, ka 14.novembra "Billboard TOP 100" Adeles "Hello" izbeigs "The Weeknd" dziesmas "The Hills" sešu nedēļu dominanci un uzrāpsies planētas ietekmīgākā topa pašā virsotnē. 

Nākamie jautājumi, protams, ir par naudiņām. Un, proti, vai plate "25" pirmajā nedēļā pēc iznākšanas tiks pārdota viena miljona tirāžā? "Vai Adele sasniegs vienu miljonu [pārdoto albuma kopiju]? Es domāju, daudz tuvāk patiesībai būtu jautājums, vai viņa sasniegs divus miljonus," žurnālam "Billboard" saka kāds ierakstu tirdzniecības industrijas pārstāvis. Un tiešām - saskaņā ar prognozēm, "25" pārdošanas rādītāji pirmajā nedēļā pēc izdošanas varētu svārstīties starp 1,3 un 1,8 miljoniem kopiju, ziņo "Billboard". Un tā būtu lielākā sieviešu kārtas dziedātājas debija, kopš "Nielsen Music" šādus datus vispār apkopo (no 1991.gada.). Šobrīd rekordiste ir Britnija Spīrsa, kuras plate "Oops!... I Did It Again" 2000.gada maijā pēcizdošanas nedēļā tika pārdota 1,32 miljonos kopiju, savukārt absolūtais rekords pieder puišu grupai "'N Sync", kuras 2000.gada albums "No Strings Attached" šādā laika periodā tika pārdots 2,4 miljonu tirāžā.

"SPOTIFY" ATKAL VAR PALIKT BEŠĀ

Papildus visām prognozēm un gaidām, neskaidrības ir arī par to, vai Adeles jauno albumu būs iespējams straumēt "Spotify" servisā. Lai arī nedēļas laikā "Hello" tur tika klausīta vairāk kā 47 miljonus reižu, garantiju, ka 20.novembrī šeit būs dzirdams viss albums, joprojām nav. Kā žurnālam "Billboard" atzinis kāds no  sarunās iesaistītajiem, "lēmums vēl nav pieņemts." Galvenais strīdus ābols esot izdevēju prasība ierobežot albuma "25" pieejamību bezmaksas klausītājiem jeb tā sauktā "freemium" pakalpojuma izmantotājiem. Vai "Spotify" atkal iespītēsies un zaudēs kā gadījumā ar Teilori Sviftu, kuras katalogs šajā servisā nav pieejams? Ir lielas izredzes, ka nē, jo, pirmkārt, ir bijusi sāpīgā mācība ar Sviftu un, otrkārt, kopš "Apple Music" ienākšanas straumēšanas biznesā, aizvien pieaugošā konkurence neļaus "Spotify" izrādīt tādu augstprātību. Tomēr visu izšķirs lielo spēlētāju sarunas. Un, lai arī kāds būtu to iznākums, šajā spēlē Adele jau tagad ir uzvarējusi.


Foto raksta ievadā no bcinjapantv.com.

2015, www.musicstories.lv.

Nav komentāru: