trešdiena, 2015. gada 4. novembris

"Spotify" uzvar!

Apkopoti pēdējie pieejamie dati par mūzikas straumēšanas servisu maksas abonentu skaitu, un tie rāda, ka tirgus līderis ar 20 miljoniem maksājošu abonentu joprojām ir "Spotify".

"APPLE MUSIC" AUDZĒ MUSKUĻUS

"Spotify" klausītājiem piedāvā arī bezmaksas abonēšanu jeb tā saukto "freemium", un tiek lēsts, ka servisam ir ap 45 miljoniem šādu lietotāju. Tātad maksāt par mūzikas klausīšanos izvēlas aptuveni trešā daļa "Spotify" servisa izmantotāju.

Dati, ko apkopojis statistikas portāls "Statista" izrādei ar nosaukumu "Vai "Apple Music" pārspēs "Spotify"?" aizver priekškaru pēc pirmā cēliena. Tātad līdz pirmajam starpbrīdim tas nav noticis, taču "Apple Music" maksas lietotāju skaits 6,5 miljoni, ņemot vērā, ka serviss savu darbu sāka tikai 30.jūnijā, ir vērā ņemams. Turklāt jāpatur prātā, ka šie 6,5 miljoni ir palikuši pie "Apple Music" arī pēc trīs mēnešu ilgās "trial" jeb izmēģinājuma versijas izmantošanas - tātad šie ir lojāli un eventuāli pastāvīgi lietotāji (tehnoloģiju vietne bgr.com vēl septembra beigās ziņoja, ka "Apple Music" izmēģinājuma versijai kopā pierakstījušies ap 15 miljoniem lietotāju, ko pati kompānija nekomentē).

"TIDAL" NĪKUĻO

Pārējie servisi lielas svārstības maksas lietotāju skaita izmaiņās neuzrāda, kļūstot par aizvien marginālākiem nišas produktiem. Salīdzinoši labus rādītājus (6,3 milj.) fikēsjis "Deezer". Savā nišā sēž arī "Pandora" (3,9 milj.) un "Rhapsody" (3 milj.) - servisi, kas orientēti vairāk uz ASV tirgiem. 

Visbēdīgāk iet pavasarī skaļi atklātajam un izbazūnētajam mūziķu īpašumā esošajam straumēšanas servisam "Tidal". Tas ir spējis pulcināt tikai vienu miljonu maksas lietotāju, kas pilnīgi noteikti nav tas, ko reperis Jay Z, ieguldot 60 miljonus ASV dolāru, bija gaidījis. Turklāt žurnāls "Billboard" precizē, ka tieši "Jay Z ēras" pienesums ir 490 tūkstoši lietotāju, jo 510 000 aktīvu kontu "Tidal" saņēmis mantojumā no iepriekšējā servisa uzturētāja "WiMP". "Billboard" tomēr uzskata, ka arī 490 tūkstoši jaunu lietotāju sešu mēnešu laikā tādai mazai kompānijai kā "Tidal" ir vērā ņemams rezultāts. Kompānijas viceprezidents Tims Railijs turpat atzinis, ka "Tidal" tomēr orientējas palikt par nišas spēlētāju, jo vienīgais no servisiem piedāvā tā saukto HD kvalitātes jeb "lossless-audio" straumēšanu (tas maksā $20 mēnesī). No visiem "Tidal" lietotājiem 45% izvēlējušies tieši šo kvalitāti, atklāj Railijs.

KONKURENCE APBALVO LIETOTĀJU

Skaidrs ir viens - konkurence mūzikas straumēšanas biznesā ir milzīga. Un, lai arī cik grūti katrai no šīm kompānijām iet, ieguvējs ir ikviens lietotājs. Viens piemērs. Kopš "Apple Music" ienākšanas tirgū, savu pakalpojumu kvalitāti paaugstinājis arī "Spotify" serviss. Un konkrēti, pēc ovācijām, ka "Apple Music" saviem lietotājiem rekomendē tiešām katra gaumei atbilstošus albumus, ko šis lietotājs nekad nav klausījies, arī "Spotify" tagad ik pirmdienas rītu katra lietotāja kontā atjauno speciāli viņam izveidotu dziesmu listi ar nosaukumu "Discover Weekly". Dziesmas, kas tajā ievietotas, ir lielisks katra lietotāja gaumes spogulis un ļauj iepazīt patiešām lielisku mūziku, par kuru līdz šim nebija ne jausmas.



Foto raksta ievadā no mashable.com.

2015, www.musicstories.lv

Nav komentāru: