otrdiena, 2016. gada 22. marts

Būtiski sarūk TV seriālu auditorija

Televīzijas seriāli šobrīd ir populārāki kā jebkad agrāk. Steidzīgajā laikmetā skatītājam acīmredzot ir vieglāk koncentrēties uz 45 minūšu pārraidi divu stundu garas filmas vietā. Seriālu piedāvājums ir milzīgs. Fantāzijas žanra un sci-fi (science fiction), komēdijas un drāmas, detektīvi un dokumentālās filmas - seriālos pārtop visa veida stāsti! Taču šis pārsātinājums ir nesis arī kādu nepatīkamu pārsteigumu seriālu radītājiem - aptuveni trim ceturtdaļām televīzijas seriālu 2015./16. gada sezonā, salīdzinot ar sezonu iepriekš, auditorija ir samazinājusies. Dažiem pat par 50%.

ĀTRI APNĪK

Nozares zinātājiem šīs nav īpaši pārsteidzošas ziņas. Jo tā sauktā Lielā Četrinieka jeb TV kompāniju ABC, CBS, FOX un NBC radītajiem seriāliem auditorijas kritums novērojams jau vairākus gadus, raksta izklaidei veltītais portāls "Vulture". Par šīs sezonas neveiksmju galveno cēloni tiek uzskatīts "hitu" trūkums, atšķirībā no pērnās sezonas, kad par skatītāju favorītiem kļuva seriālu "Empire" un "How to Get Away with Murder" pirmizrādes. Taču seriālu radītāji ir sastapušies ar vēl kādu apstākli - skatītājiem jaunie seriāli, kas radīti sezonu vai divas atpakaļ, ātri apnīk.

"Vulture", balstoties uz "Nielsen" mērījumiem, izveidoja televīzijas seriālu auditorijas skaita izmaiņu salīdzinājumu, un tas parāda, ka 85% seriālu šajā sezonā skatītāju skaits ir samazinājies. 70% seriālu auditorijas samazinājums rakstāms diviem cipariem, bet trešdaļai samazinājums ir vairāk par 20%! Ja izslēdz realitātes šovus un sporta pārraides, kuri arī tiek iekļauti šajā tabulā, vien trīs seriāli ir spējuši auditorijas rādījumus uzlabot - "The 100" (par 11%), "Empire" (9%) un "Law & Order: SVU" (4%).

Iemesls šādai auditoijas uzvedībai, visticamāk, ir plašais seriālu piedāvājums. Laikmetā, kad pārraižu skatīšanās no tradicinālās TV pārceļas uz tā saukto "on demand" jeb skatīšanos pēc pieprasījuma (piemēram, "Netflix") vidi, skatītājs, dažās dienās noskatījies visu sezonu, par seriālu kaut kad pēc gada, kad pienākusi jaunā sezona, jau ir aizmirsis, jo pa vidu noskatīti vēl pussimts citu. Šī iemesla dēļ ļoti strauju auditorijas kritumu piedzīvo "How to Get Away with Murder" (-27%) un "Last Man on Earth" (-25%) jaunās sezonas. 

"NETFLIX" APMAKSĀS

Auditorijas samazinājums liek lauzīt galvas raidorganizāciju vadībām. Protams, jo mazāka auditorija, jo mazāki reklāmas ieņēmumi. Un kas segs starpību? Protams, "Netflix", kurš par "How to Get Away with Murder" jaunās sezonas demonstrēšanas tiesībām samaksās krietni vairāk kā pērn. Vienīgais no seriāliem, kurš jau piecas sezonas nepārtraukti spējis uzrādīt augstus auditorijas rādītājus, ir šajā apskatā neiekļautais "The Walking Dead" (to veido telekompānija AMC, kas nav Lielajā Četriniekā), taču nozares zinātāju prognozes liecinot, ka sestā sezona arī šim seriālam varētu nest regresīvus auditorijas mērījumus, ziņo "Vulture".

Foto raksta ievadā no linka.

2016, www.musicstories.lv.

Nav komentāru: