Nešvila ir ASV Tenesijas štata galvaspilsēta. Iespējams, šobrīd ietekmīgākā mūzikas pilsēta pasaulē, jo tiek uzskatīta par mūsdienu kantrī mūzikas izcelsmes vietu. Ne velti daudzi jaunie mūziķi dodas tieši uz Nešvilu, lai baudītu tās radošo atmosfēru un izmantotu varbūt nejaušu gadījumu, piepildot savu kvēlo sapni - kļūt par nākamo Dolliju Pārtoni vai, ak tu kungs, Teilori Sviftu. 2012.gadā TV kompānija "ABC" pat sāka demonstrēt seriālu "Nashville", kurš atspoguļo Nešvilas kantrī mūzikas ikdienu, aizkulises, triumfa un neveiksmju stāstus. Seriāls turpinās joprojām, vismaz līdz 2016.gadam ieskaitot. Tāpat arī mūzikas žurnāls "Billboard" nupat pirmo reizi savu reitingu klāstam pievienojis Nešvilas piecdesmit spēcīgāko spēlētāju sarakstu (Nashville Top 50 Power Players (Billboard, 01.08.2015)).
Tomēr Nešvilā ne visi staigā džinsos, kovboja cepurēs un līkām kājām, kādām staigā tie, kas daudz jāj uz zirgiem. Nešvilā dzīvo un sevi radoši izpauž arī muzikāli citādi orientēti ļaudis. Viena no tādām ir Makenzija Skota (24), kas zem skatuves vārda "Torres" pavasarī izdeva savu trešo plati "Sprinter". Atšķitībā no lielā vairuma kantrī mūziķu, Skota rūtainā kreklā, kas sasiets uz vēdera, nedzied par piedzīvojumiem bāros piektdienas vakaros. "[Albuma] "Sprinter" noskaņa ir starp depresiju un dusmām," raksta smalkais portāls "Pitchfork", piebilstot, ka plate savā skanējumā ir visai tuva agrīnajiem PJ Harvey darbiem.
Albumā ir pārdomu pilnas norādes, kas balstītas gan dzīvē, gan, piemēram, reliģijā. "Sprinter" vienu no spēcīgākajām dziesmām "A Proper Polish Welcome" Toresa sarakstījusi, iedvesmojoties no Bībeles stāsta par Noasa šķirstu. "Es domāju, kā tas varētu būt - atrasties jūras vidū ar cilvēkiem no visas pasaules, kad visi ir vienlīdzīgi," dziesmas tapšanu māksliniece izskaidro laikrakstam "The Guardian". "Kad tu esi okeānā, tu patiesībā vairs neesi amerikānis." Savukārt plates garākā dziesma "The Exchange" (7:48) ir par Toresas attiecībām ar sevi, savu izcelsmi. Viņa ir adoptēta, un visi dokumenti par Toresas īstajiem vecākiem tika iznīcināti plūdu laikā. Tā kā atrast īstās saknes, šķiet, viņai vairs nav nekādu cerību. Taču tas Toresai nesa zināmu mieru - viņa pieņēma, ka notika tā kā bija jānotiek, un jāiet tālāk. "The Exchange" ir albuma "Sprinter" vissmagāk tapusī dziesma, turpat "The Guardian" atzīst Toresa.
Un tomēr, neskatoties uz pesimismu un bēdīgo noskaņu (bet varbūt tieši, pateicoties tam), albums "Sprinter" izklausās kā dzīva radība, kas lokās, dīdās, spārdās, dažreiz palaiž kādas gāzītes - katrā ziņā ne mirkli neliek mierā. Un, ja, platei griežoties, šī nemiera sajūta saglabājas, tā ir skaidra zīme, ka šis albums ir uz palikšanu galvās un sirdīs. Un šī Toresas plate patiešām arī dīdās. Un reizēm palaiž gāzītes.
2015, www.musicstories.lv
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru