Dramatisku tirāžas samazināšanos gada laikā piedzīvojis britu nedēļas mūzikas žurnāls "New Musical Express" (NME), pirms gada vēstīja portāls "TVNET". Kritums par 28,5% bija šīs tematikas žurnālu antirekords, bet aizvien lielāku drukātās tirāžas kritumu piedzīvoja arī citi nišas izdevumi - "Q Magazine" par 21,8%, savukārt "Uncut" un "Mojo" attiecīgi par 12% un 10,9%. Līdzīgas tendences vērojamas arī citviet pasaulē. Žurnāls "Billboard", atsaucoties uz "The New Single Copy" publiskoto pētījumu, raksta, ka ASV desmit gadu laikā, no 2004. līdz 2014.gadam, drukāto mediju tirdzniecības apjomi sarukuši par 56%. Viss top digitalizēts. Tagad tur ir lasītājs, un tur aizceļo arī reklāmdevēju nauda.
DALĪS BEZ MAKSAS
Tādi izdevui kā "Rolling Stone" vai jau pieminētais "Billboard" ar jaunajiem apstākļiem sadzīvo samērā labi. Gan spējot pelnīt, esot virtuālajā vidē, gan gūt ieņēmumus ar dažādiem blakus produktiem - "Rolling Stone" gadījumā tie ir dažādi tematiskie pielikumi par slaveniem mākliniekiem vai citām tēmām, "Billboard" gadījumā tās ir dažādas tematiskās konferences un, protams, "Billboard" Mūzikas gada balvas ceremonija, kas šogad pulcēja rekordlielu skatītāju pulciņu pie TV ekrāniem - pēc paša žurnāla datiem tie bijuši 11,1 miljons. Ar šādām papildus darbībām žurnāli izdzīvo un pat samērā labi pelna. Taču norakstīt drukāto formātu ir gana pāragri. Lūk, daži uzskatāmi piemēri.
6.jūlijā NME paziņoja, ka no šā gada septembra šis žurnāls drukātā versijā vairs netiks tirgots. Tieši tā - netiks tirgots, bet drukāts tiks. To vairāk kā 300 000 eksemplāros turpmāk katru nedēļu vilcienu, metro stacijās un citviet dalīs bez maksas. "Time Inc.", kas ir NME īpašnieks, uzskata, ka šādi žurnāls spēs piesaistīt vairāk reklāmas devējus, līdz ar to tas kļūs rentablāks, ziņo "Billboard". "Reklāmdevējiem ir milzīga vēlme sasniegt cilvēkus, izmantojot žurnālu," atzīst NME redaktors Maiks Viljams. "Kļūšana par bezmaksas [izdevumu] dod mums lielu svaru."
IZDOD KOLEKCIONĀRIEM
No drukas versijas atteikties negrasās arī alternatīvās mūzikas žurnāls "Alternative Press", kurš reizi mēnesī iznāk jau kopš 1985.gada. "Mēs nekad tā īsti arī nepieaugam," žurnāla izdevējs un dibinātājs Maiks Šejs atklāj sava izdevuma auditorijas specifiku. "Katru gadu mēs zaudējam daļu no vecākās klases un iegūstam [to vietā] atkal jaunus [lasītājus]," Šejs analizē savu auditoriju, kas ir vecāki tīņi un divdesmitgadnieki. "Alternative Press" pelna arī no suvenīru tirdzniecības, un jau otro gadu tas rīko arī savu mūzikas balvas pasniegšanas ceremoniju. Šogad tā notiks 22.jūlijā Klīvlendā (ASV), un tajā uzstāsies tādas grupas kā "Weezer" un "New Found Glory". Ieejas biļešu cena no $62,99 līdz $202,99.
Izmeklētas gaumes īpašniekiem labi pazīstams ir mūzikas portāls "Pitchfork". Jā, tas ir internetā un pieejams visiem un bez maksas, taču 2013.gada decembrī klajā nāca pirmais drukātais žurnāls "Pitchfork Review", kurā albumu recenzijas varēja lasīt, nodrukātas uz augstvērtīga papīra teicamā kvalitātē. Viena izdevuma cena ir mazliet zem $20, un tas iznāk reizi ceturksnī. Lai arī iesākumā žurnālam bija tikai viens reklāmas devējs - "Converse" -, vērojot tā popularitāti noteiktā auditorijā, reklāmā investēt ir sākuši vēl arī citi. "Šis [žurnāls] ir domāts cilvēkiem, kurus interesē kolekciju veida publikācijas, piemēram, mūzikas faniem, kas kolekcionē ierakstus," par "Pitchfork Review" misiju žurnālam "Billboard" stāsta "Pitchfork" viceprezidents Maikls Renouds. "Tas pilnīgi noteikti nemaina mūsu biznesu, bet tā ir jauka papildus lietiņa. Daudzi cilvēki man ir teikuši, ka šis ir pirmais žurnāls, kuru viņi jebkad ir abonējuši." Drukas mašīnas uz metāllūžņu savākšanas punktu stiept ir vēl stipri par agru.
Foto raksta ievadā no liliangoose.blogspot.com.
2015, www.musicstories.lv
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru