Ja kādai no tavām "Spotify" ("Deezer", "Apple Music" utt.) dziemu listēm sekotāju skaits tuvojas desmit tūkstošiem vai jau ir krietni lielāks, esi gatavs drīzumā saņemt vēsti no kādas ierakstu kompānijas algota pārstāvja. Jo viss ir pavisam vienkārši - cīņa par klausītāju tagad notiek arī straumēšanas servisos! Žurnāls "Billboard" atklāj dažas nianses no šī kaujas lauka.
PAT LĪDZ $10 000
Lai arī tiešā veidā ierakstu kompānijas šādu faktu neatzīst, nozares zinātāji apgalvo pretējo. Proti, šīs kompānijas caur starpniekiem sazinās ar lielāko dziesmu listu īpašniekiem un par to, ka viņu listēs parādās konkrētās ierakstu kompānijas mākslinieka dziesmas, tiek samaksātas zināmas naudas summas. Pēc "Billboard" datiem, maksa par iekļūšanu dziesmu listē ar vairākiem desmitiem tūkstošu sekotāju svārstās ap diviem tūkstošiem ASV dolāru, bet šī summa pieaug līdz ar sekotāju skaitu un var sasniegt pat desmit tūkstošus dolāru.
Ierakstu kompānijām tas ir izdevīgi divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, klausītājs no radio ētera viļņiem masveidā ir pārcēlies uz straumēšanas vidi. Otrkārt, "Billboard" resursi ir izrēķinājuši, ka, lai ASV valsts mērogā radiostacijās iedabūtu savu dziesmu, jāšķirās vismaz no 300 000 dolāru. Tātad par šādu naudas summu var "noalgot" aptuveni 60-100 dziesmu listes, caur kurām vajadzīgā dziesma tiek noraidīta līdz masām.
PIRMS KLAUSIES, UZMET ACI SEKOTĀJU SKAITAM!
Atklāts paliek jautājums, cik tas ir godīgi pret klausītāju un vai tas ir... teiksi tā, ētiski? Izrādās, nekādu likumisku šķēršļu tam šorīd nav. Tiesa, ir gaidāmas izmaiņas. Kā žurnālam "Billborad" savā paziņojumā norādījis "Spotify" komunikācijas vadītājs Džonatans Prinss, jaunajos straumēšanas servisa noteikumos ASV teritorijai lietotājiem tiks aizliegts pārdot savus kontus vai dziesmu listes, vai "pieņemt jebkādas kompensācijas, finansiālas vai cita veida, lai ietekmētu (..) saturu, kas iekļauts kontā vai dziesmu listē." Atklāts gan paliek jautājums, cik lielas ir "Spotify" iespējas šādas vienošanās atklāt.
Mūzikas izdevēji, protams, šo pirkšanas praksi tupinās - uz šo brīdi straumēšanas vide ir visstraujāk augošā, ja salīdzina ar tradicionālajiem mūzikas klausīšanās veidiem. Un tomēr šī slēptā reklāma nes līdzi zināmu bīstamību. Līdz šim dziesmu listes ar lielu sekotāju pulku uzturēja tā sauktie gaumes noteicēji jeb "taste makers". Šīs listes klausās un tām seko līdzi, jo tajās var uziet to, kas nekad nav bijis un nebūs lielo izdevēju interešu sfērā. Tātad varēja klausīties to, ko nespēlē radiostacijas. Domājams, ne pārāk uzkrītoši, bet ar laiku šis mainīsies. Vismaz, kas attiecas uz dziesmu listēm ar lielu sekotāju skaitu. Bet kopumā droši vien nemainīsies nekas - dziesmu listes tiks klausītas, emocionālais baudījums gūts, un vēl viens veids kā pavisam nemanot iebarot reklamētu saturu būs tapis noslīpets līdz niansēm. Un tomēr - pirms sākt sekot kādai dziesmu listei, nofiksēt tās jau esošo sekotāju skaitu nepavisam nebūtu lieki.
Foto raksta ievadā no wondershare.com.
2015, www.musicstories.lv
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru