Ar Noru Džonsu ir interesanti. Viņa ir tik stabila vērtība, ka, šķiet, no vietas to neizkustinās neviens. Liekas, viņa bija viena no pirmajām, kas gadsimtu mijā atdzīvināja šo popa, džeza un folkmūzikas žanru kokteili, atraujot vaļā galu maisam, no kura vēlāk šādi mākslinieki bira ārā pārpārēm.
Savu pirmo albumu "Come Away with Me" Džonsa izdeva 2002.gadā un kopš tā laika allaž bijusi cieņā ar savām platēm. Džonsa bija viena no pirmajām, kas popularitātes kalngalā uznesa šo džeza un folmūzikas kokteili, ko, apvienojot ar popmūzikas elementiem, izdevās "iemānīt" daudziem miljoniem klausītāju visā psaulē. Gandrīz desmit gadus viņa ceļo pa pasauli, koncertē, ieraksta dziesmas. Un visu šo laiku, paralēli savai solo karjerai, viņa laiku pa laikam ierakstīja arī pa kādam duetam. Viņas duetu partneru vidū ir nu jau mūžībā aizgājušais Rejs Čārlzs, Šons Bons (dziesmā virs šīs rindkopas), Villijs Nelsons, Hērbijs Henkoks, grupas "Foo Fighters", "Outkast", "Belle And Sebastian" un daudzi, daudzi citi. Laiku pa laikam kaut kur parādījās kāds šis Džonsas duetu dziedājums, bet pagājušā gadā viņa, iespējams, nospļāvās un izdeva visus šos duetus vienā platē "...Featuring".
Džonsas debijas platei "Come Away with Me" bija graujoši panākumi, vārda "graujoši" vistiešākajā nozīmē - astoņkārtīgs Platīna diska statuss Britu salās un albumu topu pirmās vietas arī ASV, Kanādā, Vācijā, Francijā, Japānā, Jaunzēlandē un Austrijā! Šķiet, pasaule elpoja ar Džonsu. Un nav brīnums, ka, pateicoties šai viņas popularitātei, daudzi, tai skaitā, leģendāri mākslinieki labprāt uzdziedāja ar jauniņo Džonsu kādu mīlas balādi. Viens no tiem bija arī Rejs Čārlzs, kur, visticamāk pagodināta jutās tieši Džonsa. Abi iedziedāja dziesmu "Here We Go Again", kas 2005.gadā ieguva "Grammy" balvu kategorijā "Gada ieraksts"!
Jau iesākumā minēju, ka Džonsa ir stabila vērtība. Viņa nemainās. Bet tas ir zināmā mērā arī viņas "Dēmokla zobens" - viņas 2004.gada plate "Feels Like Home" gandrīz atkārtoja debijas albuma panākumus, 2007.gada "Not Too Late" arī nebija slikti panākumi, bet jau 2009.gada albums "The Fall" topu virsotnes vairs nesasniedza. Atļaušos apgalvot, ka iemesls tam ir publikas apnikums klausīties vienu un to pašu gadu gadiem. Bez tam Džonsa ar savu popularitāti bija radījusi sev konkurentus, un viņa vairs uz šī žanra skatuves nebija viena. Un, klausoties šo duetu plati, nevilšus rodas nelāga doma - Jēziņ, ja tur nebūtu visu to duetu partneru, tā plate būtu tik garlaicīga! Bet to tur ir, un tieši viņi ienes Džonsas skanējumā ko oriģinālu. "Belle And Sebastian" un Džonsas kopdarbs dziesma "Little Lou, Ugly Jack, Prophet John" ir favorīts.
Plates "...Featuring" astoņpadsmit dziesmas ir ieskats Džonsas daiļrades pirmajos desmit gados, tā izgaismo viņas talantu un vietu gan uz skatuves, gan aizkulisēs, jo ne katram populāram skatuves māksliniekam ir bijis pa spēkam veiksmīgi sastrādāties ar tik daudzām zvaigznēm. Savā ziņā tieši šī duetu plate parāda Džonsas patiesās spējas mūzikā, jo tikai šeit mēs viņu atklājam pavisam citā gaismā - un šis novērtējums ir viņai glaimojošs. Tomēr publika domā savādāk - nevienā valstī albumu topos "...Featuring" neuzkāpa augstāk par desmito vietu (Japānā). Droši vien kaut kad drīzumā Džonsa laidīs klajā savu piekto studijas plati un patiesībā, iespējams, tieši tās panākumi vai neveiksmes būs Džonsas ceļa rādītājs turpmākajai karjerai. Bet šī albuma apskatu noslēgšu ar, jā - ģeniālā, pianista Hērbija Henkoka un Džonsas kopdarbu dziesmu "Court & Spark".
Albuma vērtējums: 5/10
Citi vērtējumi:
Allmusic.com: 4,5/5
2011, www.vilniskronbergs.blogspot.com
Tweet
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru