Mājaslapā "muzikabiznesam.lv" lasāms, ka "Swedbank bija pirmā banka Latvijā, kas gandrīz pirms septiņiem gadiem ieviesa mūziku kā kultūrvides elementu savās klientu apkalpošanas vietās." Tālāk bankas preses sekretāre stāsta, ka tas viss tiekot darīts klientu komfortam un ka "mūzika rada asociāciju ar noteiktu vietu un brendu." Un tā ir neapšaubāma patiesība! Jo īstenībā gūglē meklēju, kāds ir pašnāvību skaits šīs bankas filiāļu darbinieku vidū, kam visa diena piespiedu kārtā jāpavada tās briesmīgās fona mūzikas varā. Kāds šim visam sakars ar Bilu Evansu? Reiz kādai šajā bankā sastaptai paziņai jautāju, kas tur skan. Viņš lepni atbildēja, ka tā esot viena no inteliģentākajām mūzikām - džezs. Un tieši tajā brīdī džezs manā apziņā ieguva garlaicības un vienveidības oreolu. Es ilgi pat uz džeza pusi neskatījos, jo man šķita, ka viss džezs ir kas līdzīgs bankas fona mūzikai. Un tad pamazām pa vienam priekšā nāca šie - Billija Holideja, Mailzs Deiviss, Čārlijs Hārpers, Djūks Elingtons un tagad arī Bils Evanss, kam pa visiem pamazām izdodas labot greizo priekšstatu par labu džeza mūziku, ko līdz šim iepotēja tumbiņas bankā.
Bet nu par pašu Evansu. Jāsāk ar to, ka jau vairāk kā 32 gadus viņa nav šajā saulē - viņš mira 1980.gadā, būdams spēku pilnbriedā, un ir kārtējais bezjēdzīgas nāves upuris, kam par iemeslu bijusi narkotiku atkarība. Taču savā 51 gadu ilgušajā mūžā Evanss padarīja tik daudz! 1970.gadā iznākusī plate "From Left to Right" bija jau četrdesmit pirmā viņa karjerā! Un aptuveni tikpat iznāca vēl līdz viņai aiziešanai. Kāds ir viņa popularitātes trumpis? Tā ir spēja pasniegt džezu pat ikvienam lauku pāķim saprotamā formā. Reizēm vienveidīgo un iemidzinošo tradicionālo džezu Evanss pasniedz komplektā ar brīnišķīgām stīgu instrumentu partijām, kas katru kompozīciju padara burtiski lidojošu.
"From Left to Right" ir lielisks mācību materiāls komponistiem, kas cenšas radīt sajauktu stilu mūziku. Jo Evanss spēj uztvert cilvēka emociju viļņu evolūciju, spēj prognozēt un vadīt to, līdz skaņdarba beigās visa publika sēd aiz sajūsmas gandrīz vai pieslapinātos krēslos. "Mēness bija tik spožs, es izslēdzu gaismu un atlaidos uz dīvāna, lai klausītos Bila Evansa klavierspēli," mūziķa spēju būtiski ietekmēt klausītāja garastāvokli savā grāmatā "Norwegian Wood" akcentējis arī populārais japāņu rakstnieks Haruki Murakami. Platē ir skaņdarbs "I'm All Smiles". Lūdzu nospēlējiet to brīdī, kad manu kremēto pīšļu pelnus izbērsiet kādā no "Getliņu" poligona stūriem. Pat ne visu skaņdarbu - tikai tās dažas smeldzīgās vietas, kurās ieskanas sērīgais vijoles solo. Paldies jau iepriekš!
Albuma vērtējums: 9/10
Papildus resursi:
Bila Evansa mājaslapa
Iegādājies Bila Evansa mūziku legāli!
2012, www.musicstories.lv
Tweet
Tweet to @MusicstoriesLV
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru