trešdiena, 2015. gada 7. oktobris

James Taylor - "Before This World" (2015)

Pēc 13 gadu pārtraukuma albumu ar jaunām dziesmām šajā gadā izdevis amerikāņu mūziķis un komponists Džeimss Teilors. Visus šos gadus viņš ir bijis aktīvs - regulāri koncertējis, izdevis koncertalbumus vai kaverversiju plates, tāpat viņš ir labs palīgs savu 14-gadīgo dvīņu audzināšanā. Dažus gadus atpakaļ Teilors saprata, ka, ja vien viņš vēl jebkad grib izdot albumu ar oriģinālām, paša sacerētām dziesmām, komponēšanai viņa dzīvē jābūt prioritātei. Pieredzējušais vīrs uz laiku aizlienēja kāda sava drauga dzīvokli, apmetās tajā un rakstīja, rakstīja, rakstīja. Un uzrakstīja to, kas nu klausāms zem nosaukuma "Before This World". Tā sauc Teilora jauno plati.

"Es neesmu no tiem mūziķiem, kuri sevi visu laiku atjaunina," Teilors kā attaisnodamies saka žurnālam "Rolling Stone". Attaisnodamies par to, ka plate "Before This World" izklausās gluži kā viņa klasiskie septiņdesmito gadu albumi "One Man Dog" (1972) vai "Walking Man" (1975). Un tiešām - atšķirību nav īpaši daudz! "Es lēni evolucionēju ierakstoties un komponējot, un kaut kādā ziņā, es domāju, man tas nāk pat par labu."

Tagad, 67 gadu vecumā, Teilors var godīgi atskatīties uz savu dzīvi. Viņš dzīvoja laikā, kad mūziķi bija kulta personības un līdz ar to pieņēma arī attiecīgu dzīvesstilu. Atkarība no heroīna, līdzīgi kā daudzus citus Teilora kolēģus, gandrīz iedzina viņu kapā, un atņēma arī ģimeni - meitu Salliju (41) un dēlu, arī mūziķi, Benu (38), un sievu Kārliju Saimoni - talantīgu dziedātāju un komponisti. "Sallija un Bens ir lieliski," atzīst Teilors. "Bet tur nav manu nopelnu. Es biju diezgan apdraudošs tēvs. Atkarības aizkavē attīstību, varbūt tāpēc es pārāk vēlu kļuvu pieaudzis."

Džeimss Teilors ir viens no tiem mūzikas "zelta laikmeta" māksliniekiem, kura dziesmās var klausīties stundām, viņa plates var spēlēt vienu pēc otras un skaudībā noelsties par to tīrību un vienkāršību, kas mūzikā valdīja pirms četrdesmit gadiem. Bet, kā jau teica pats Teilors, viņš evolucionē lēni, tāpēc arī "Before This World" ir kā ķirsītis uz visīstākās mūzikas tortes. 


2015, www.musicstories.lv

Nav komentāru: