pirmdiena, 2009. gada 7. septembris

Liepāja vs McDonalds*




Šodien portālī, kurā ikdienā ar skaistu pseidonīmu parasti paņirgājos par saviem līdzpilsoņiem un sadzīves notikumiem vēju pilsētā, ieraudzīju ziņu, ka vispasaules ēdināšanas magnāts kompānija "McDonald`s Latvia" Liepājā gatavojas atvērt savu bulku tirgotavu.

Man kā izteikti korpulentam cilvēkam jau ir vienalga - es knapi varu ieiet pa Rimi centrālajām durvīm un arī tikai tad, ja tās izdomā atvērties abas vienlaicīgi. Mani jau tāds Makdonalds īpaši vairs neinteresē. Mans izplūdušais torss liek man pievērsies veselīgākai pārtikai - ēdu tikai iebiezinātu pienu ar cukuru un uzdzeru "Užavas" alu. Bez tam, pilsētā, kurā ir slavenākais dzemdību nams Latvijā, jo tajā esot piedzimis vējš, kā runā, drīzumā jau tikšot atvērts kaut kas garā saprātā līdzīgs - "Hesburger", šķiet, to sauca. Es esmu par konkurenci, un no šī viedokļa arī viss tā kā būtu kārtībā.

Tāpat minētajā apkārtrakstā (nekad neesmu sapratis, kāpēc rakstus avīzēs sauc par apkārtrakstiem? Laikam tāpēc, ka tajos raksta visu ko apkārt, bet ne par lietu) stāv ieskats šīs kotlešu tirgotavas finanšu un citu sasniegumu annālēs (arī skaists vārds!). Un saprotams, ka skaitļi ir grandiozi - 14 gadu darbības laikā Latvijā Makdonalds ir nobarojis, pardon, pabarojis 33,5 miljonus cilvēkus. Domājams, ka viens cilvēks ir bijis pabarots vairākas reizes, iespējams, pat visas 33,5 miljons reizes. Tā man gribētos domāt, bet tā, visticamāk, nav. Un arī tas patiesībā ir štrunts - katrs var dzīvot un ēst, ko un kā vēlas un justies kruts! Un vēl ir forši, ka kādiem padsmit ļaudīm būs kāds darbiņš - visiem tirgotavas darbiniekiem + klizmas šprices operatoram Reģionālajā slimnīcā kotlešu izskalošanai zināmā citādā veidā.

Tas, kas pacēla manu ne īpaši spalvaino roku (jā, arī tā ir problēma, jo nezinu, kāpēc viņas (spalvas) man īsti neaug) šim protestam, ir citāts nelaimīgajā apkārtrakstā (o jā, raksts pirmpublicēts "Dienas Biznesā", uz to arī atsaucamies), ka vieta šim, kā rakstā glauni tas nosaukts par "restorānu", ir paredzēta "Liepājas vēsturiskajā centrā – iepretī Rožu laukumam, Lielās un Graudu ielas stūrī" (to, kas pēdiņās, iekopēju no portāļa, lai vēlreiz pārliecinātos, ka neesmu pārlasījies!)!!!

Tātad domāsim loģiski. Šo "restorānu" ir paredzēts būvēt vai nu priekšā Liepājas Universitātei, kas, visticamāk, nenotiks, jo kur tad uz Mātes dienu un Lieldienām liks tos lielos cāļus. Vai, otrs variants, uz stūra iepretīm "Kurzemei" starp tramvaja sliedēm un maksas ateju.

Un tad man ir jautājums. Dārgie draugi, kurš ir saspiedis galvu, ja šajā vietā patiešām vispār tiek apspriests kaut ko būvēt?! Un nav jau nemaz runa par tieši Makdonaldu!

Es neesmu nekāds tur mega super truper lokālpatriots vai antiglobalizācijas sekcijas biedra kandidāta asociētais loceklis. Kā jau minēju, man ir vienalga - ir tāda ēstuve Liepājā vai nav. Bet, ja patiesi šī ieskrietuve tiks uzcelta minētajā vietā vai pat tās apkārtnē, man kā liepājniekam tas liksies, nu jā, traģiski. Tālāk jau vairs nav kur! Vienīgais mierinājums - jau esošās maksas atejas un plānotā jaunbūve pēc savas izmantošanas nozīmes labi saderēs kopā...

Un, ja tā notiks, es labprāt gribētu brīvi palikušajā skvēriņā iepretīm Liepājas Universitātei uzstādīt mazu būdiņu, kurā Boldrikam no seriāla "Melnā Čūska" līdzīgs pārdevējs tirgotu Liepājas jūrmalā salasītos jūras mēslus uz puļķīšiem. Un lai man tika pamēģina kāds to neatļaut!

* Liepāja pret McDonalds (tulkojums no kaut kādas tur valodas).

Nav komentāru: